lørdag 28. april 2012

Ungkara er i gang!


Det ble oppfordret til felles samling om strikketøyet også mellom strikkekafeene, og de to ungkara Knut Tråseviken og Geir Bergstøl var ikke seine å be på Sans og Samling på fredag. Knut ligger nok et stykke foran med sine 53 centimeter, men Geir haler innpå (foreløpig bare 12 cm).

- Det har vært utrolig befriende å få lov til å strikke igjen, sier Knut. - Når jeg gikk på skolen var det selvfølgelig litt flaut å innrømme at en likte å strikke, men nå bryr jeg meg ikke om hva folk sier.

De er i alle fall enig om en ting: At broa må få genser!


- Jeg er kanskje ikke en sånn superstrikker som Knut, sier Geir, men et lite støkke skal jeg nok greie. Det er mye venting i min bransje, så nå har jeg strikketøyet liggende. - Tror jammen jeg sto bortimot tre timer oppe ved Tunhovddammen her en dag, og strikketøyet lå igjen hjemme.... Utrolig irriterende, for da hadde jeg vel hatt en mye lengre remse enn Knut har nå.

De er garantert å finne på strikke- og heklekurset som Garnsurrinore arrangerer i siste del av mai primært for bygdas karer (men det blir tilgang for alle som vil). Der vil det bli repetert enkle strikketeknikker som å legge opp og felle av, og kanskje også patenstrikking.

- Jeg kjenner at denne kommer til å varme godt på brua, sier Knut Tråseviken, ganske fornøyd med framdriften. Geir er litt irritert på at han glemte igjen strikketøyet hjemme den dagen han sto og ventet flere timer ved Tunhovddammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar